خرید پادری امروزه باتوجه‌به زیباسازی فضا و حفظ نظافت و تمیزی محیط موردتوجه قرار گرفته است. برخی از افراد بدون هیچ‌گونه شناختی نسبت به خرید این‌چنین محصولاتی اقدام می‌کنند و بعد از مدتی از خرید خود ناامید می‌شوند؛ چرا که باکیفیت پایین و جنس نامرغوبی روبرو می‌شوند و به همین دلیل، ما در این مقاله از فرش تندیس کاشان قصد داریم در مورد نکات مهم و کلیدی قبل از خرید یک پادری مناسب با شما کاربران عزیز صحبت کنیم.

ویژگی‌های منحصر به فرد پادری

قبل از اینکه بخواهیم نکات کلیدی در راهنمای خرید پادری را بررسی کنیم، بهتر است شما را با ویژگی‌های کلی یک پادری مناسب آشنا کنیم. یک پادری خوب و کاربردی باید جنس ضد آبی داشته باشد و با شیارها یا سوراخ‌هایی که در بدنه دارد، عبور آب را ممکن سازد. مقاومت پادری در مقابل گرما و سرما و پوسیدگی هم باید تضمین شده باشد و همچنین برای گرفتن خاک، برف و آلودگی‌های دیگر باید پادری را انتخاب کنید که دارای عاج و شیار باشد. ضدلغزش بودن و مقاومت رنگ و جنس آن در برابر نور خورشید هم از جمله دیگر ویژگی‌های یک پادری مطلوب و ایده‌آل هستند.

قابلیت جذب آب بالا، جنس مقاوم در برابر آب، نم پس‌ندادن رطوبت، رنگ و نقش مقاوم در برابر رطوبت، آنتی‌باکتریال بودن محصول، مقاومت در برابر پوسیدگی و شستشو از جمله شرایط و ویژگی‌هایی هستند که پادری‌های بخش داخلی باید داشته باشند. در بخش‌های داخلی و خارجی محیط استفاده از پادری می‌تواند باعث نظافت محیط گردد، به همین دلیل، خرید آن باید هوشمندانه و آگاهانه انجام شود.

نکات مهم در هنگام خرید پادری

خرید پادری امروزه برای جلوگیری از کثیفی فرش و کف‌پوش مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین این محصول برای جلوگیری از پوسیدن فرش و تضمین زیبایی محیط یک گزینه پرطرف‌دار است، خصوصاً اگر شما از رنگ‌های شاد و سرزنده استفاده کنید. برای صرفه‌جویی در هزینه و وقت نظافت سعی کنید، خرید انواع پادری را اصولی انجام دهید. ما در ادامه شما را با نکات کلیدی که باید در هنگام خرید این محصول در نظر بگیرید بیشتر آشنا می‌کنیم.

جنس پادری

شما در هنگام خرید پادری باید به جنس آن توجه کنید. به‌عنوان‌مثال، پادری‌های نمدی و ابریشمی بهترین گزینه به ترتیب برای ورودی منزل و اتاق‌خواب هستند. جنس پادری متنوع است به‌گونه‌ای که اگر به دنبال پادری برای سرویس‌های بهداشتی هستید، باید نوعی را انتخاب کنید که روی سرامیک و سنگ لیز نخورد و همچنین پرزدهی نداشته باشد. برخی از پادری‌ها هم هستند که جنس آن‌ها از مواد شیمیایی به‌دست‌آمده و بوی مطبوعی ندارند و حساسیت ایجاد می‌کنند؛ این جنس از پادری برای افرادی که به مواد آلرژی‌زا حساسیت دارند، توصیه نمی‌شود.

در هنگام خرید پادری باید به جنس آن نیز توجه کنید؛ چراکه پادری‌هایی مانند پادری سرویس بهداشتی و حمام اگر به‌صورت منظم شسته نشوند، به‌خاطر وجود رطوبت بستری را برای رشد باکتری و قارچ به وجود می‌آورند. پس باید برای این مکان‌ها پادری را  انتخاب کنید که در برابر شستشوی زیاد آسیب نبیند.

طرح و رنگ پادری

در هنگام خرید پادری، توجه به طرح و رنگ هم از جمله نکات بسیار مهم است. برای استفاده در بخش‎ بیرونی از رنگ‌های روشن استفاده نکنید؛ زیرا سریعاً کثیف و لکه‌دار خواهند شد؛ رنگ‌های تیره برای بخش‌های بیرونی مناسب‌تر هستند. برای بخش‌های داخلی حساسیت بیشتری به خرج دهید؛ زیرا طرح و رنگ باید با دکوراسیون منزل سازگاری داشته باشد؛ چرا که به‌هرحال پادری جزء یکی از اجزای دکوراسیون به شمار می‌آید و همخوانی آن خصوصاً با فرش‌ها نکته بسیار مهمی است. در هنگام خرید پادری با رنگ‌بندی و طرح‌های مختلفی روبرو می‌شوید و به همین خاطر محدودیتی برای انتخاب وجود نخواهد داشت.

کیفیت پادری

یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید پادری توجه به کیفیت آن است؛ چرا که اگر به دنبال طول عمر بالایی هستید، باید به ضخامت، جنس و تراکم بافت آن توجه کنید. اگر پادری شما کیفیت خوب و مطلوبی نداشته باشد در مقابل ساییدگی مقاومت نمی‌کند و در کوتاه‌مدت شما را به خرید مجدد پادری مجبور خواهد کرد. معمولاً پارچه‌های مخمل پرزدهی کمتری دارند که اگر به دنبال جنسی به جزء اکریلیک هستید، می‌توانید مخمل را انتخاب کنید.

قیمت مناسب

توجه به قیمت هم یکی دیگر از مقوله‌های مهم در هنگام خرید پادری است. امروزه انواع گوناگون پادری باقیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارد که شما به‌خاطر قیمت مجبور به انتخاب یک نوع خاص نخواهید شد؛ همچنین فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی در این زمینه می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند. خرید آنلاین مستقیم است، به همین دلیل شما هزینه‌ای را بابت هزینه دلال پرداخت نمی‌کنید. بدین ترتیب، قیمتی که در خرید اینترنتی پرداخت می‌کنید، بسیار مقرون به‌صرفه است.

ایمنی پادری

شما به ایمنی پادری هم باید توجه کنید؛ چرا که اگر روی سرامیک قرار است از پادری استفاده کنید، خطر لغزندگی و زمین‌خوردن وجود دارد و به همین خاطر، باید جنسی را انتخاب کنید که شما را از لیزخوردن و زمین‌خوردن باز دارد. معمولاً پادری‌هایی که در شرکت فرش تندیس کاشان تولید می‌شوند، لمینتی در قسمت زیر آنها به کار برده می‌شود که از این مشکل جلوگیری می‌کند.

موارد استفاده از پادری

در مورد کاربرد پادری باید گفت که شما در محیط خارجی و داخلی می‌توانید از پادری استفاده کنید.

  • محیط‌های خارجی: در محیط‌های خارجی معمولاً پادری را در مکان‌های سرباز یا نیمه سربسته مورداستفاده قرار می‌دهند. این مکان‌ها می‌توانند یک مکانی مانند آپارتمان، هتل، رستوران، آموزشگاه، آرایشگاه یا هر مکان دیگری باشد که در آن رفت‌وآمد کم نیست. به همین خاطر، پادری باید جنس مرغوب و با کیفیتی داشته باشد تا در برابر شرایط جوی و رفت‌وآمد زیاد مقاومت و دوام خود را از دست ندهد.
  • محیط‌های داخلی: اگر قرار است که در محیط داخلی از پادری استفاده کنید، زیبایی آن باظرافت بیشتری به چشم می‌آید و باید با دکوراسیون سازگاری بالایی داشته باشد. معمولاً پادری را برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام مورداستفاده قرار می‌دهند.

بهترین روش خرید پادری

برای اینکه بتوانید خرید پادری را آگاهانه و هوشمندانه انجام دهید، بهتر است از یک فروشگاه اینترنتی معتبر استفاده کنید که در فروشگاه‌های اینترنتی همانند فرش تندیس کاشان محدودیتی در تنوع و قیمت وجود ندارد؛ همچنین شما به‌صورت مستقیم محصول خود را خریداری می‌کنید که این کار روی قیمت تأثیر بسزایی دارد. توجه به جنس، رنگ، ایمنی و قیمت نکات کلیدی هستند که در راهنمای خرید این محصول به آن اشاره کردیم و امیدواریم برای شما کاربردی و مفید باشد.